dinsdag 12 juli 2011

Hoe ge nu bij ons kunt komen zwemmen ... of hoe men ons huis in een zwembad veranderde...

Ja, ik ga bij deze eens goed zagen, ik beloof het hierna nooit meer (in deze mate) te doen.

Het is hier weer eventjes stil geweest, want normaalgezien gingen we deze week eindelijk verhuizen naar ons droomhuisje, maar niets bleek minder waar. Na een verkeerd gebouwde ruwbouw, verkeerd geleverde vensters, volle ipv. glazen voordeur, binnenschrijnwerk (ongewild) in twee verschillende kleuren, ongewenste muurtjes her en der, fout geplaatste badkamertegels, luchtdichtheidstest driemaal moeten herhalen, onleverbare zonneboiler, verdwenen contract voor zonnepanelen, een dode rat in een slecht afgedekte regenput, ontbrekende aansluiting voor chauffage, verdwenen garagedeur, slechtwerkende stopcontacten en lichtschakelaars, 260 dagen over tijd met bouwen ...

... heeft vorige week een werkman de waterkraan opengezet terwijl er op zolder een nog-niet-aangesloten-waterleiding lag, het duurde zowat een halfuurtje eer er iemand onraad rook (of beter, hoorde). Ik moet er u geen tekeningske bij maken, water van boven tot beneden.
Niemand verwittigde ons, dus toen we 's avonds gingen kijken, een laatste inspectie voor het krijgen van de sleutel, vloeiden er toch enkele traantjes van mijnentwege.

De beloofde bouwdroger om alles uit te drogen tijdens het bouwverlof kwam er na veel loze beloftes NIET en nu zitten we daar, onze spaarcenten in een zwembad met twee verdiepen. De permanentielijn van Bostoen tijdens het bouwverlof vond mijn miserie trouwens niet erg genoeg, ah nee, want ik woon daar nog niet met mijnen baby.

Ik heb nog even gedacht om de naam van de bouwfirma te censureren, maar het is maar fair om een ander van onze miserie te proberen behoeden. Passiefhuis via Bostoen, ik zou het, als ik van u was, niet doen.

Dus samengevat, een welgemeende **** *** Bostoen, dag verhuis :(, dag verlof :(, sorry vrienden die allemaal hun agenda vrijmaakten voor de verhuis en het leggen van de laminaat.


En amai, zo eens goed zagen lucht op!

11 opmerkingen:

  1. Oh, vreselijk is dat! Je steekt daar dan zoveel geld in en die werkmannen gaan overal zo nonchalant mee om...

    Hier begonnen de ramen in de woonkamer te lekken, een week nadat de parket gelegd was. We zijn ondertussen een half jaar verder en ik denk dat het eindelijk opgelost is. Maar de parket dus niet...

    Ik wens je veel succes met die laatste fases van de bouw! En kijk even in de ogen van je dochter en lach! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ewel, ik vind dat je méér dan recht hebt om te zagen!!!!
    Zoveel miserie achter elkaar, dan kan ik geloven dat dat zwembad dé druppel is.

    Toch wens ik jullie veel succes met de verhuis en ik hoop dat het vlug allemaal opgelost wordt!

    ps...bouwverlof start hier in West Vlaanderen pas vanaf 18 juli

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ellende! Ik zit al op mijn paard bij het zien van een schimmelvlek op een pas gepleisterde muur vanwege een lekkend dak. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik jouw huis zag. En niemand vond dat erg genoeg? Pfff. Komaan, zeg. Alsof het allemaal samen nog niet genoeg was.
    Anyhow, veel courage met het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een doffe ellende zeg!
    Ik leef met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en daar betaal je dan zoveel geld voor. Echt zonde dat zo'n firma met zo'n naam maar zo'n service kan leveren!

    take care meid en dat alles vlug in orde mag komen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar allé zeg, ZO ERG!!!! En ge hebt héél erg gelijk dat ge ze met naam noemt. Sorry, maar serieus! Ik zou zo beleefd en beschaafd niet blijven. én ik zou het op twitter, facebook en overal waar ik maar kan gooien. Zo met de mensen hun leven en spaarcenten omspringen. DIKKE AHOEEEEWWW aan dat bedrijf!

    Hoop dat jullie snel een oplossing vinden en wees maar assertief! Zo'n mannen zou ik gewoon stalken tot ze het oplossen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de lieve reacties.
    Laatste update: we hadden vandaag tussen 20u - 20u30 een afspraak met de werfleider aan ons huis, maar we hebben niemand gezien... en zoals steeds lag zijn gsm af (zonder mogelijkheid tot voicemail). Echt zo in de zak gezet dat wij ons voelen door zo'n groot bedrijf, niet normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amai, das echt supererg!!! klaagt ze aan gdvd! wa een zeveraars! ik ben al superkwaad in elle plaats! waar gaan jullie ondertss verblijven?Of mag je toch nog voor een tijdje in jullie vertrouwde omgeving blijven?
    In elk geval veel sterkte!!!
    liefs els xxx
    ps: da was ni zage zenne, na al wa jullie hebben meegemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amaai ... mijn mond valt open bij het lezen van al hetgene jullie al hebben meegemaakt!! Heel veel sterkte en wij duimen dat er snel meer positief nieuws jullie richting uitkomt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. f*ck man, ik begin hier te vloeken in jouw plaats. Zo vreselijk! Je kan daar toch wel compensatie voor eisen allemaal? jongens toch, ik wens je veel sterkte en hopelijk snel een droog en proper huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En is er ondertussen schot in de zaak gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen