vrijdag 4 november 2011

Verhuisd!

U had het al kunnen raden zekers? Dat zwembad van ons werd na drooglegging bewoonbaar (ook al zijn we nog altijd niet echt positief over onze 'vrienden' van de bouwfirma...) en we verhuisden, joepie! Weg uit Gent (niet zo joepie..), maar toch nog dichtbij natuurlijk.


We pakten dozen uit, vierden een verjaardagsfeest (dat van mijzelf nog wel), gaven een house-warming, gingen terug voltijds aan het werk mét een nieuwe uitdaging, vochten met zelfbouwmeubelpakketten, gaven de dochter uit handen aan een super onthaalmoeke en we leerden zelfs al iemand creatief en bloggend kennen uit de buurt, hoera!

Deze week kwam de naaimachine terug in ons midden, een beetje letterlijk in het midden van de living, maar de man des huizes klaagt (nog) niet.

Ook al zit alle andere naaigerief nog in dozen wegens geen kast en is er ook van een naaitafel nog geen sprake, er moesten toch enkele noodzakelijke kledingstukken gemaakt worden, ahja ;)

Voor deze winter maakte ik enkele T-shirtjes met lange mouwen (Ottobre 4-2011 n°1)



De konijntjes, roodkapje en uiltjes komen van hier, paars bos met uiltjes komt van haar.

Een wintertruitje stond ook nog op het verlanglijstje, ik maakte eentje naar een modelletje van deze knippie (lichtblauw, staat op de cover links bovenaan). Zelf vond ik het model te wijd , alle plooitjes gingen er uit en ik ging uiteindelijk voor een recht modelletje. In paarse nicky verlours met enkele retro-kringwinkel-knoopjes.

De foto in kwestie is getrokken met Halloween-belichting, winteruur, 't is ook nie alles...


En om af te sluiten, zeverlapjes, dankzij deze madam


Paars en geel, 't is blijkbaar Isoldes eigenste wintertrend aan 't worden.

6 opmerkingen:

  1. Hihi, ist een koddie :)

    Proficiat met de verhuis! Je maakte leuke spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen, ik word zowaar een beetje mee gelukkig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nicky velours wordt onderschat, ik vind dat werkelijk waar een geweldig gerief! En dat ziet er daar goed uit, als ge naaien terug als topprioriteit kunt instellen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. paars en geel is een supercombinatie!
    Vraagje wat die tshirts betreft: is dat tricot? Of gewoon katoen (zonder rek)? Ik maak er altijd met tricot maar heb mij al zitten afvragen of dat met gewoon katoen ook kan? qua over het hoofdje trekken en comfy zitten? (ik heb wel een tegenstribbelende kabouter die kleertjes aandoen tegenwoordig niet meer zo fijn vindt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaah, ik had nog niet gezien dat je terug was. Fijn!
    En al meteen een hele stapel kleren voor Isolde. Wat is ze enorm gegroeid sinds de laatste keer dat ik haar zag. Een knappe dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige nieuwe spullen voor een knap meiske! Geniet van jullie nieuwe stek!

    BeantwoordenVerwijderen