maandag 6 juni 2011

Retro kleedje

Zo'n platte baby is schattig, maar voor kleedjes doet dat echt niet veel, ofwel kruipt het omhoog, ofwel valt het niet schoon, kortom, nieuwe kleedjes zijn niet voor deze zomer (afgezien van het feit dat haar kleerkast al volhangt met reeds eerder gemaakte exemplaren...).
Het is nog even wachten eer ons meisje dit kleedje kan aandoen, ik maakte direct een maatje 86, kwestie dat ze zeker al zou lopen tegen dan.


Het kleedje komt uit de OTTOBRE 3/2011,
en na de gigantische mislukkig met een -tof maar heel erg rafelend zijde-achtig- stofje (wie op de laatste IJverige Wijven was weet waarover ik het heb) ging die eerse versie in de lapjesmand en begon opnieuw met een restje van het dekentje op onze poef.

Het stofje is origineel van IKEA.
Het voorpand was origineel in 3 delen, maar met zo'n leuke tekening ging ik voor een voorpand in 1 stuk.
Achteraan moest er normaalgezien een blinde rits, maar het idee voor een open rugje en een knoopje kreeg ik van haar. Het kleedje is enkel bovenaan gevoerd, het stofje is dik genoeg en ik had maar een beperkt restje om mee te werken.


Over de baby gesproken, ik denk dat ze bezig is aan haar eerste middagdut ooit. Hopelijk is het geen toevalstreffer...

1 opmerking:

  1. Vind ik echt super!! Je maakt echt prachtige dingen Isolde !! Ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen