maandag 18 april 2011

Kimonootje voor Isolde

Het stond al heel lang op mijn verlanglijstje, een kimonootje zoals hier, hier en hier.

Het concept is supersimpel, maar toch was er meer werk aan dan ik dacht. Ik wou schuine streepjes die aan elke zijde de andere kant opgingen (wat eerst resulteerde in één verkeerd geknipt voorpand), én het moest een omkeerbaar modelleke zijn met lintjes om te knopen (wel wat denkwerk om de lintjes op de juiste plaats te laten uitkomen). Langs de ene zijde volledig groen met zwarte streepjes. Langs de andere zijde effen groen met gestreepte biesjes (mouw en onderzijde).


Het patroontje tekende ik naar een ruim zittend T-shirtje, het stofje is jeans van het stoffenspektakel.

Uiteindelijk kwam ik er zonder al te veel kleerscheuren vanaf, al moest ik dus 1 patroondeel opnieuw knippen en de mouwtjes herdoen (het biesje met streepjes was niet breed genoeg).
Wel wat opmerkingen, het moest dienen als een snel aan/uit vestje, maar met die jeans is dat toch wel gepruts, het doel is dus voorbijgestreefd, maar toch vind ik het een schattig ding.

Lang geleden dat ik nog kon genieten van zoiets simpel als een avondje naaien (papa speelde babysit van dienst in de zetel).

1 opmerking:

  1. Het blijkt uiteindelijk toch niet zo handig, het is net alsof ze er niet deftig kan in bewegen, spijtig!

    BeantwoordenVerwijderen