zondag 3 januari 2010

Buttercup Bag

Na het naaien van een hele hoop kerstcadeautjes voor een ander, besloot ik mezelf ook eens in 't nieuw te steken.


Ik trakteerde mezelf op 2 buttercuptasjes, gewoon om te "hebben". De laatste foto doet het 'bling-bling'-stofje van de kringloopwinkel geen eer aan, het is nochtans een schoontje!
De tasjes zijn snel en eenvoudig te maken. Je hebt niet meer dan een fat quarter nodig voor de buitenzijde (en zelfs iets minder voor de binnenzijde). Ik gebruikte als sluiting een metalen drukknop (zo eentje die je door de stof moet slaan). Deze dunne stofjes voerde ik met een laag fleece, zodat ze steeds in model blijven.
Het gratis patroon voor deze schattige tasjes vond ik hier.

- - - - - - -

Verder kocht ik ook nog deze 2 stofjes in de vermiljoenshop, nog geen 24u later lagen ze al in mijn stofjeskast, als dat geen service is! Ze blijven voorlopig ook nog even in de kast, tot ik er een mooie bestemming voor heb gevonden...

3 opmerkingen:

  1. Ik zal blijkbaar toch ook eens een bestelling moeten plaatsen in de vermiljoenshop! Veel plezier met de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie tasjes! moet ik mss ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dei zijn helemaal leuk! En bedankt voor de shop-tip, deze kon ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen